Isnin, 19 Mac 2012

Video Tikus Berlari-lari Dalam Bungkusan Roti McDonalds

Kata orang 'jangan nilai sesuatu hanya dari luaran'. Tepat sekali ungkapan itu sebenarnya. Rasanya ia memang sesuai ditujukan kepada restoran-restoran makanan segera yang bersepah di muka bumi ini. Nampak kemas dan teratur, namun hakikat dari pada itu semua tersimpan 1001 kisah yang jijik dan meloyakan.

Ya, bukan semua cawangan yang pekerjanya bekerja sambil lewa dalam menyediakan perkhidmatan terbaik kepada pelanggan. Namun disebabkan seorang atau satu cawangan yang mengabaikan kebersihan seperti ini, ia boleh memberi kesan kepada jenama syarikat tersebut.

Eh, melalut panjang ya amat la pula rasanya. Sebenarnya point Belalang hanya nak kongsikan video mengenai tikus yang dilihat berlari-lari dalam bungkusan roti McDonalds. Kejadian ini bukanlah berlaku dalam Malaysia, namun sedikit sebanyak menimbulkan keraguan kita juga tentang kebersihan McDonalds.





Dah tengok video di atas? harapnya ia tidak berlaku di bumi bertuah Malaysia kita. Belalang yakin dan percaya, orang-orang Malaysia pembersih dan kemas. Tentu hal-hal macam ni tiada, betul tak?

Terima kasih kerana membaca...

11 ulasan:

  1. assalam belalang..kisah benar ke ni..geli la pulak dah..nasib baik tak selalu..cuma bila time tahun baru cina je masa ada burger lada hitam tu je nak mencuba rasa.

    BalasPadam
  2. kalau berlaku kat malaysia... comfirm tutup Mc D kat malaysia.. hahaha

    BalasPadam
  3. mcm2 skg ni ye..tp sib bek xberlaku kat malaysia..

    jom singgah sini lak ye

    BalasPadam
  4. harapnya tak berlaku la kat sini...eeee

    BalasPadam
  5. eee..tak sanggu nak nengok belalang..

    BalasPadam
  6. Euwww..harap2 benda gini x jd la kat negara kita yek belalang!

    BalasPadam
  7. ehem..semuga ia tak kan berlaku dimalaysia..he2x..mama selalu juga makan MCD tu..hukkk2x..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pautan Artikel Menarik