Mana Bloglist?

Salam Jumaat kepada semua pembaca. Bagaimana dengan hari anda? Area Belalang tak kala ini guruh sedang berdentam-dentum. Itu tandanya hari nak salji hujan.

Belalang nak kongsikan sedikit mengenai 'kepelikan' yang Belalang rasa ketika melawat ke beberapa blog. Al-maklumlah semenjak 'urat rajin' Belalang ni sembuh, diri ni kerja nak blagwalking sahaja. Hahaha...

Rata-rata blog yang Belalang singgah adalah blog baru. Meriah dunia blog Malaysia sekarang ni kan. Blog-blog tumbuh macam lepas hujan.

Kebanyakkan blog dihias dengan cantik dan mengikut citarasa tuan blog. Meriah sakan sesetengah blog tu. Biarkan sajalah. Blog dia, suka hati dia lah nak hias macam mana pun. Berat ke ringan Belakang kira, janji tuan blog suka macam tu ;)

Cuma apa yang Belalang perasan, blog-blog baru ini kebanyakkannya tiada bloglist. Tak pasti pula mengapa tidak pasang. Sama ada kedekut backlink, tak tahu fungsi bloglist atau memang sengaja tidak mahu pasang.

Bloglist blog EncikBell

Macam Belalang cakap di atas tadi, dah blog dia, suka hati dialah nak pasang ke tidak. Cuma Bagi Belalang yang dah memang biasa akan melihat bloglist sesuatu blog, terasa macam janggal dan kurang pula blog itu.

Mungkin tuan blog tersebut mempunyai alasan sendiri mengapa tidak memasang widget bloglist. Mungkin dia rasa berat atau sakit mata tengok banyak sangat tulisan-tulisan tepi tu. Mungkinlah kan.

Tapi seandainya tuan blog menyedari kebaikkan bloglist, tentu dia akan pasang widget tersebut. Apa kebaikan bloglist?

Ahh, malas la nak cerita. Pergi tanya dengan encik Google. Dah banyak blogger yang buat entry pasal bloglist.

Itu sajalah bebelan Belalang kali ini. Macam biasa sudi-sudilah kongsikan pendapat anda di ruangan komen, ok?

Terima kasih kerana membaca...

Ulasan

Catat Ulasan